tirsdag 3. januar 2017

Return of the Dust Bunnies. (Hybelkaninenes gjenkomst)



Jula er over og hybelkaninene er tilbake! De kastet seg glupske over restene av Delfia-kaka! De sklir rundt under sofaen, smørt inn i kokosolje. Dinglende etter hverandre i lykkelig mat koma og sukkerrus. De blir vel helt mulige å få fanget nå, så hypre som de er. Overspiste på julekaker og annet snop burde de jo egentlig være enkle å fange, men nei da! 
Jeg får trekke beina godt opp i sofaen. Føttene mine er vel hverken søte eller så veldig appetittlige, men man kan aldri vite!
Fikk ikke superbazooka denne julen heller. *snufs

o-o-o

Man overlevde da julen. Enkle forberedelser denne adventen. Huset ble vasket og ryddet, kanskje ikke så grundig som da mamma levde. Men det ble gjort. Litt julepynt ble funnet fram. To julenisser, en pingvin med rød topplue, en flaske med strikket trekk, julekuler i sølv ble hengt opp litt her og der, noen grener med litt pynt på, røde tepper i sofaene og røde løpere på bord og skjenk. Og så en superenkel adventstjerne i kjøkkenvinduet og den syv armede adventsstaken etter Mor. Juletreet vårt i år var en liten greie som sto i et Norgesglass på røykbordet. Pyntet med lys, rødt, glass og sølv.
Baking ble det ikke så veldig mye mer av. Noe som i grunnen var greit siden vi nesten ikke ha vært hjemme. Så jeg får vel ofre meg og spise opp restene av Delfia-kaka, om det ble noe igjen etter at hybelkaninene forsynte seg. I pepperkakeboksen ligger det noen få katter og flaggermus igjen, en stakket liten stund til. Junior har kommet hjem fra kjærestebesøk i Barteland, så da forsvinner sjokoladepinnene også. Snipp snapp smule, og der var julekakeeventyret over for denne gang.
Nyttårsforsettene henger over meg som en mørk tordensky. NOT! I år har jeg ingen spesielle nyttårsforsetter. Jeg har bare bestemt meg på at jeg skal bli litt flinkere på å rydde og sortere ut ting som ikke trengs. Og håpe at man kanskje i å kan bli litt mer ferdig med oppussing og renovering av hus og hage. Man er da optimist! Og håpet kan ingen ta fra meg!!

o-o-o

Hverdagen er her og julefreden er for lengst forbi.. Fram med strieskjorte, havrelefse og spade. 

Nye skyttergraver graver ikke seg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar